Bony rabatowe

3.00 avg. rating (68% score) - 1 vote

Co najskuteczniej zachęca klienta do kupienia większej liczby produktów, niż faktycznie potrzebuje? Wszelkie promocje, zniżki cen, bony rabatowe i kupony są tutaj oczywistą odpowiedzią. Dlaczego tak jest?

Obniżki cenowe są tak kuszące dla klienta, ponieważ każdy z nich chce mieć jak najwięcej za jak najmniej, więc gdy widzi promocję na jakiś produkt, jest bardziej skłonny spakować go do wózka, myśląc, że jest sprytniejszy od sprzedawcy i oszczędza. Paradoksalnie, klient wychodzi na tym gorzej, niż myśli, ponieważ opuszcza sklep wydając znacznie więcej pieniędzy, niż początkowo zamierzał. Kupił produkty, których nie chciał wcześniej kupić, a zrobił to tylko dlatego, że owe produkty były na przecenie i naiwnie myślał, że kupując je-zaoszczędzi .

Z perspektywy sprzedawcy, korzystniej jest urządzać wyprzedaże i obniżki, ponieważ mimo że produkty są tańsze i zarobi za nie mniejsze kwoty pieniędzy, klienci wybiorą więcej tańszych produktów płacąc w sumie więcej, niż zwykle. Jest to więc metoda szybkiego zysku, a płynność pieniądza jest bardzo ważna w biznesie.

Polecamy także inne wpisy:

About the author /


Related Articles

Archiwa

Kategorie

Ciekawe wpisy: